Chyby pri podnikaní cez internet

Na čo si dávať pri podnikaní cez internet pozor a na čo nezabudnúť

1. nepracujte 7 dní v týždni, 365 dní v roku a 10 hodín denne

Celkovo si treba dať pri podnikaní pozor na to, aby ste časom nezačali robiť nonstop. Veľa ľudí padne do pasce, z ktorej nevie von. Proste všetok čas sa snaží premeniť na prácu a tak zarobiť viac. Neuvedomuje si, že veľakrát pracuje neefektívne. Popri tom si prestane uvedomovať, že pôvodný zámer bol, byť šťastnejší a nie byť unavený a prepracovaný.

Aj keď sa kade tade o tom píše, že treba popri práci oddychovať, tak si veľa ľudí myslí, že ich sa to netýka. Zastaví ich väčšinou až nejaký vážny zdravotný problém, či problém s okolím (rozvod, partnerské a rodinné problémy, a pod.).

Pravdaže zo začiatku, keď niečo rozbiehate, tak je potrebné venovať podnikaniu viac času. Dajte si však pozor na to, aby ste to nepreháňali.

2. Nezabúdajte na koníčky, či oddych - tak budete v práci efektívnejší

Ak teda začínate s podnikaním, či máte sezónu predaja, tak pravdaže budete tráviť za počítačom toho času viac. Ak sa náhodou v tom zamotáte až príliš, začínate byť nervózny, viac sa hádate s okolím, začína vám viac vecí vadiť, tak je to varovný signál, že si treba oddýchnuť.

Ak robíte viac, ako osem hodín denne, tak začínate byť neefektívny. Potrebujete niečo vymyslieť, vytvoriť, nedarí sa vám, či robíte chyby? Jednoducho vypnite počítač a choďte si zabehať, zahrať tenis, zacvičte si, či si jednoducho oddýchnite tak, ako máte chuť si oddýchnuť.

Ak ste pre podnikaním pestovali nejaký koníček, napĺňalo vás to, a kvôli podnikaniu ste s tým prestali, tak sa k tomu vráťte. žiadne podnikanie nestojí za to, aby ste prestali robiť to, čo vás napĺňa šťastím.

3. Nespoliehajte sa iba na jeden zdroj príjmu

Všeobecne platí pri podnikaní, že by ste sa nemali spoliehať iba jeden zdroj príjmu. Napríklad v apríly v roku 2012 prebehla aktualizácia Google Panda, ktorá položila veľa web stránok, ktoré robili nesprávne SEO. Padli vo výsledkoch vyhľadávania, klesla návštevnosť web stránky a zrazu stratili väčšiu časť príjmu. Prípadne príde na váš trh silná konkurencia, prestane byť váš prudukt zaujímavý (napríklad som riešil jednu web stránku, ktorá padla vo výsledkoch a tiež aj klesol predaj kvôli tomu, že ponúkali autorádiá, subwofery, reproduktory do auta a pod. - a v dnešnej dobe je to súčasť každého nového auta, čo kedysi nebolo a preto im veľmi klesol predaj).

Nepíšem o tom, že sa nemáte pustiť do ničoho, ale o tom, aby ste počítali s možnosťou, že obrat môže klesnúť a aby ste boli na to pripravený. Preto sme sa my s manželkou pustili do predaja zájazdov do zahraničia, okrem pobytov na Slovensku.

4. Ak sa vám začne dariť, tak nechoďte hneď míňať peniaze a brať pôžičky

Väčšina podnikateľov, hneď ako sa im začne trochu dariť, začnú nezmyselne míňať, či už nakupovaním, alebo si kúpia auto na leasing, začnú stavať dom, naberú pôžičky a podobne. Myslia si, že prišli na to, ako ľahko sa dá zarobiť, lenže to nemusí trvať večne.

Zo začiatku podnikania majú nízke náklady, napríklad robia sami a neskôr si zoberú zamestnanca alebo či zamestnancov, musia si najať externú účtovnú firmu, väčšie priestory na podnikanie a podobne. Po čase zistia, že až toľko nezarobia a majú problém. Nakoniec možno celkom dobre zarobia, len ich súkromné náklady sú vysoké a jednoducho im nestačí to, koľko zarobia.

Preto buďte pri míňaní opatrný a rozumný. My si s manželkou napríklad vedieme výdavky, či už súkromné, alebo tie na podnikanie. Takto vieme zanalyzovať, že kde sa dá ušetriť, prípadne zhodnotiť, že čo bolo nutné a čo nie. Takisto si môžeme porovnať minulé roky.

Nepamätám si, že v ktorej knihe som čítal výrok: "Snažte sa menej míňať a byť skromnejší, ako čím ďalej viac zarábať". Páči sa mi tento výrok, lebo je absolútne pravdivý, pretože sme si zvykli na platby za mobil, internet, drahé dovolenky, oblečenie, plno rôznych sladkostí, vodu v plastových fľašiach. Celkom fajn je článok " Ako ušetriť na timemanagement.sk ".

5. denne vám budú chodiť rôzne ponuky do e-mailu od rôznych "špecialistov", nedajte sa hneď nalákať

Keď podnikáte na internete, tak si vás začnú všímať rôzni "špecialisti", ktorí vám budú ponúkať svoje služby. Napríklad, že dostanú vašu stránku na prvé miesta vo vyhľadávačoch, zaregistrujú vás do ich "perfektného katalógu", kde nesmiete chýbať a podobne.

Väčšinou sú to začínajúci, neskúsení chalani, ktorí si založia web a skúšajú sa predať. Pravdaže každý raz začínal a nejako začať musia aj oni, ale vy si musíte dať pozor, aby s vašimi peniazmi nenaložili zle. Buď môžu robiť nesprávne SEO, ako vymieňať odkazy a podobne. Prípadne spustia a zle nastavia PPC reklamu. Pravdaže sa môžu ozvať aj poctiví, skusení; pri tých si treba pozrieť na ich web stránke v časti referencie, že pre koho robili. Ale vo väčšine prípadov to až tak dobre neurobia, ako si to môžete urobiť sami, ak sa tomu trochu rozumiete. Ešte ma napadlo, že ja si hneď, ako prvé pozriem, že či nemajú nový web vo web archíve a keď nemajú žiadnu históriu, tak väčšinou sú to začinajúci pracovníci, pravdaže môžu maž presmerovanú aj starú doménu na novú, tak keby ste chceli ísť do detailov, tak si zadajte do Google slovo info: a názov domény.

Najviac nemám rád tých, ktorí zavolajú a tvrdia, že za ročný poplatok vás dostanú do Google (v podstate sa tvária, ako keby boli priamo z Google) a hlavne máte zápis u nich, v ich perfektnom celoslovenskom katalógu firiem. Mne takto zatiaľ najviackrát volala pani s dolniackim prízvukom, čiže zo západného Slovenska a tvrdila, že som mal už u nich v minulosti zaplatenú reklamu na Google a teda, že či si to chcem predĺžiť. Sú to PODVODNÍCI, normálne sa nahnevám, ako klamú ľudí. Preklik z ich katalógu nulový a PPC reklama, ak by ju aj spustili, tak o ničom. Je mi ľúto ľudí, ktorí sa dajú nachytať.

6. Nesťahujte obsah ani fotografie z internetu bez súhlasu - Plagiátorstvo

Sťahovanie fotografií z internetu nemusí dopadnúť dobre, ak ju uverejníte na svojej web stránke, bez súhlasu majiteľa. Môže ich nájsť robot, ktorý odhaľuje takéto ukradnuté fotografie, môžete skončiť na súde a zaplatiť pokutu. Ak by ste chceli sťahovať fotky zadarmo, tak si pozrite tento zoznam.

K sťahovaniu textov z iných web stránok hlavne toľko, že je to zbytočné. Niektorí začínajúci na webe si myslia, že ak spustia veľký web s legálne skopírovaným obsahom, že budú mať vysokú návštevnosť, ale mýlia sa. Google duplicitné texty neuverejní vysoko, ale hlbšie a môžete sa aj rozkrájať, ale na prvé miesta vo výsledkoch sa nedostanete, keď tak iba s úvodnou stránkou, ale celkovú návštevnosť budete mať malú. Jedine silné web stránky môžu niečo v tomto smere dokázať.

Ak by ste sťahovali obsah (texty) nelegálne, tak nielenže vám to nepomôže z hľadiska návštevnosti, ale môžu vám na to prísť a taktiež môžete mať iba problémy. Existuje web, kde sa dá zistiť, kto používa vaše texty - plagiátorstvo. http://www.copyscape.com/

7. Doménu si hneď na začiatku zaregistrujte na seba

Pri kúpe novej domény si ju zaregistrujte na seba, vyhnete sa tak možným problémom v budúcnosti. Najmä ak si ju registrujete u nejakého malého registrátora. Ja v tomto čase používam jedného z najväčších registrátorov a to je www.websupport.sk a poľskú doménu som si dal www.forpsi.com, lebo vo Websupporte mi nevedeli dať takú cenu.

Ja som to na začiatku nevedel a doménu som registroval na malého registrátora (Onne Media) z ktorého sa po čase vykľul problémový človek. Doménu zaregistroval na seba, podobne ako tu, alebo v diskusii tu a nechcel mi ju asi rok prepísať. Ja som sa tomu na začiatku nerozumel a tak som sa spamätal až keď som zaplatil za doménu a predsa mi ju vypli. Začal som pátrať a až tak som zistil, že doména nie je na mňa, ako som si myslel. Vyvolával som majiteľovi firmy, že peniaze za zmenu zobral, ale doménu mi neprepísal, mal som neuverireľné nervy. Myslel som, že ho už pôjdem osobne vyhľadať a mu to vysvetlím osobne, ale by to dopadlo asi zle.

Pre istotu si skontrolujte, že či je doména na vás:

- slovenské domény na www.sk-nic.sk/
- české domény www.nic.cz/
- ostatné domény napríklad na www.whois.com/
- domény .eu na www.eurid.eu/

8. Ak začínate, vybrete si správny názov domény

Veľa ľudí keď začína, tak si vyberie názov domény taký krkolomný, že je problém to vôbec napísať a nie to ešte si to aj zapamätať.

Vyberte si doménu najlepšie vyjadrujúcu to, čo robíte. Pravdaže sú tie hlavné už obsadené, ako napríklad kvetinarstvo.sk, hudobniny.sk a pod. Ale vy si môžete dať kvetinarstvomarika.sk, kvetinarstvo-marika.sk, mkvetinarstvo.sk a pod..
Ak si chcete vybudovať svoju značku, ako napríklad satur.sk, tak pravdaže nemusíte mať cestovnakancelariasatur.sk.

Je to jedno, či si vyberiete doménu s pomlčkou alebo či bez, ale ak ste väčšia firma, tak si zaregistrujte obidve domény, lebo môže niekto v budúcnosti doménu kúpiť a parazitovať tak na vašej značke.

9. Nevymieňajte si odkazy

Ak vám príde e-mail, že vám navrhujú bezplatnú výmenu odkazov, ktorá vás posunie vyššie vo výsledkoch vyhľadávania, tak odpíšte, že nemáte záujem. Kedysi sa z toho dalo vyťažiť, v dnešenej dobe je to skôr na škodu. Iné je, ak s niekým obchodujete a naozaj reálne chce mať logo v časti partneri na vašej stránke, prípadne aj vy chcete mať na jeho.

SEO treba robiť správne. Budovať odkazy v PR článkoch, pýtať svojich obchodných partnerov umiestnenie linku na váš web a podobne.

10. Nezabudnite, že konkurencia nespí

Ak sa vám začne dariť, tak nezabúdajte na to, že to nemusí trvať večne. Tým nemám na mysli, že máte žiť v strachu, ale to, že sa máte mať na pozore. Treba sa o web stránku starať, budovať obsah, budovať odkazy a pod. Pretože ak sa dostanete vo vyhľadávaní na prvé miesta, tak konkurencia bude robiť všetko preto, aby vás predbehla. Dobré je sa prihlásiť do newsletterov vašej konkurencie.

11. Vzdelávajte sa, trend ide dopredu

Doba ide do predu, a preto ak sa chcete na internete udržať medzi prvými, potrebujete sa dozvedieť nové veci z oblasti marketingu, či z oblasti vášho podnikania. Prihláste do newsletterov, choďte na školenia, staňte sa fanúšikom na sociálnych sieťach, čítajte blogy, kupujte si odbornú literatúru. Pravdaže nie všetci vám poradia úplne správne, pretože sa hrajú na odborníkov, ktorí v skutočnosti nie sú. Treba ich skúsiť preklepnúť, napríklad v referenciách na ich webe, potom tiež, že či majú starý web a pod. Ak sa jedná o frmu a nie jednotlivca, tak si treba pozriať, že kto školí - jeho web stránku, referencie a pod.

12. Nemajte zamotaný web, ktorému nik nerozumie

13. Dajte si pozor na to, kam investujete peniaze za reklamu

14. Ak začínate, tak si vyberte dobrého programátora

15. Nestaňte sa závislí od počítača

16. Ak ste zo svojimi blízkimi, nemyslite iba na prácu

17. Ak vám neprišla kontrola niekoľko rokov, nemyslite si, že nepríde nikdy - buďte na ňu pripravený

18. Vyberte si správny obor a nečakajte, že zarobíte na niečom, na čom sa nezarába, neplatí pre výnimky - šikovných

19. Vzdelávajte sa, školte sa

1